języki: PL EN
rozmiar tekstu: A A A
wersja portalu: Dzień Noc WAI

Lokal na kulturę w Katowicach. Miasto czeka na ciekawe inicjatywy kulturalne

To już XIII edycja konkursu „Lokal na kulturę”. Jest on adresowany do osób, które mają ciekawe pomysły na uruchomienie działalności kulturalnej, artystycznej bądź twórczej. Jego celem jest ułatwienie startu społecznym inicjatywom kulturalnym. Wsparcie magistratu polega na udostępnieniu lokali po preferencyjnych stawkach czynszu.

– Projekty działające w ramach „Lokalu na kulturę” są dowodem na to, że sprawdza się strategia miasta, by inwestować w kulturę, nie tylko w wielkie wydarzenia, koncerty czy instytucje, ale, by wspierać oddolne inicjatywy mieszkańców, którzy najlepiej wiedzą, co jest potrzebne w ich najbliższym otoczeniu – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Dotychczas w dwunastu edycjach wystawiono do konkursu 77 wolnych lokali użytkowych, zawarto umowy na 36 lokali, a aktualnie w użytkowaniu pozostają 24 lokale.

Program „Lokal na Kulturę” powstał, by wspomagać organizacje prowadzące działalność kulturalną, artystyczną lub twórczą. Jak to działa? Wystarczy ciekawy i twórczy pomysł na inicjatywę związaną z szeroko pojętą kulturą, a urząd udostępnia na wynajem wybrane lokale w atrakcyjnych cenach za metr kwadratowy.

W obecnej, jedenastej edycji do konkursu "Lokal na kulturę" wystawione 2 lokale:
- ul. Adamskiego 11 (72,20 m2 + piwnica 20,48 m2).
- ul. Dąbrowskiego 2 (89,13 m2).

Do konkursów na najem lokali użytkowych pod nazwą „Lokal na kulturę” przeznacza się lokale użytkowe stanowiące własność miasta Katowice, zarządzane przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, dla których nie ustalono najemcy w wyniku dwukrotnego wystawienia do przetargu.

Zainteresowane osoby mogą składać oferty do 23 lipca br. Więcej informacji na stronie www.lokalnakulture.pl.

A już wkrótce w ramach „Lokalu na Kulturę” nastąpi otwarcie nowego miejsca na kulturalnej mapie Katowic. Black Woolf to autorski koncept stworzony z miłości do literatury i wysokiej jakości kawy. Ideą tego miejsca będzie upowszechnianie czytelnictwa w językach obcych, promowanie niszowej prasy zarówno polsko- jak i anglojęzycznej oraz popularyzacja kawy jakości specialty. Black Woolf będzie również miejscem ciekawych wydarzeń, warsztatów, spotkań z ludźmi świata książki i rozmów przy kawie. Otwarcie planowane jest na drugą połowę lipca. Już teraz możemy oglądać postępy prac na kanałach w mediach społecznościowych: instagram.com/black_woolf_kato i facebook.com/Black-Woolf-2342637252726508/.

Tagi: Katowice konkurs Lokal na kulturę

PDF Print