języki: PL EN
rozmiar tekstu: A A A
wersja portalu: Dzień Noc WAI

Historyczny rekord - 174 tys. gości odwiedziło tegoroczny Intel Extreme Masters

174 000 kibiców odwiedziło największe wydarzenie esportowe na świecie zorganizowane przez ESL i Intela - Intel Extreme Masters. To był jednocześnie najliczniej oglądany turniej CS:GO w historii ESL.

10 dni turniejów sprawiło, że Katowice stały się Światową Stolicą Esportu goszczącą rozgrywki IEM CS:GO, ESL One Dota 2, Fortnite oraz IEM StarCraft II. Emocje budziły także dodatkowe turnieje esportowe zorganizowane podczas IEM Expo.

ESL, największa na świecie firma esportowa oraz Intel Corporation, jedna z wiodących marek angażujących się w esport, świętują zakończenie wyjątkowo udanej serii turniejów esportowych zorganizowanych w jednej lokalizacji. W Katowicach, w kultowym Spodku, odbyły się zarówno flagowe turnieje ESL One powered by Intel, jak i Mistrzostwa Świata Intel® Extreme Masters (IEM). Ostatni przystanek 13. sezonu Intel Extreme Masters to miejsce, gdzie najlepsi zawodnicy esportowi osiągnęli historyczne rezultaty, śledzone przez rekordową publiczność dopingującą zawodników na miejscu oraz w Internecie. W Spodku spotkali się także eksperci branżowi, którzy dyskutowali o biznesowych aspektach i przyszłości dynamicznie rosnącego rynku esportowego. W nagrodach pieniężnych przyznano ponad 2,5 mln dolarów, które przypadło w udziale najlepszym graczom na świecie startującym w rozgrywkach Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Dota 2, StarCraft II, Fortnite i inne gry. To jak dotąd największa skumulowana pula nagród w historii rozgrywek ESL.

Wraz z 174.000 kibiców, którzy przez dwa weekendy odwiedzili Spodek i towarzyszące IEM Expo, wszystkie turnieje zgromadziły internetową publikę, która oglądała esportowe rozgrywki łącznie przez 157 mln godzin. Transmisję obejrzało 232 mln widzów (łączna dzienna liczba widzów oglądających rozgrywki w czasie trwania całego eventu). Stanowi to kilkukrotnie wyższą oglądalność w stosunku do wcześniejszych lat i rekord oglądalności turniejów ESL. Rekordowa liczba unikalnych użytkowników, którzy oglądali rozgrywki tylko jednego dnia wyniosła aż 20 milionów. Wydarzenie było transmitowane przez telewizje oraz cyfrowe platformy aż w 21 językach.

 „Tydzień esportu w Katowicach organizowany przez ESL to gwarancja niezapomnianych chwil i emocji, którym towarzyszy rekordowa oglądalność i widownia” - powiedział Ralf Reichert, CEO ESL. „Jesteśmy pokorni i dumni, że co roku możemy wracać do tej publiczności i dzielić się w Spodku magicznymi chwilami z całym esportowym światem. Esport ma przed sobą bardzo ekscytujący rok, który, co mogę powiedzieć z dumą rozpoczął się wraz z ESL One i Intel Extreme Masters Katowice”.

„Z 232 milionami widzów online i 174.000 entuzjastów oglądających rozgrywki w Spodku, IEM Katowice 2019 zapewniło fanom gier niesamowitą rozrywkę, której oczekują od ESL i Intela”, powiedział John Bonini, wiceprezes /dyrektor generalny VR, Gaming and Esports Group w Intel Corporation. „Intel jest głęboko zaangażowany w napędzanie emocji związanych z esportem dostarczając komputerów PC o niesamowitej wydajności, uwalniającej inwencję w społeczności graczy”.

Turniej CS:GO był główną atrakcją, która okazała się najchętniej oglądanym turniejem ESL GS:GO w historii. Widzowie, których łącznie było, aż 195 mln (łączna dzienna liczba widzów podczas całego turnieju) śledzili rozgrywki przez ponad 126 milionów godzin. Intel® Extreme Masters Katowice Counter-Strike: Global Offensive Major, w którym rywalizowano o milion dolarów jest oficjalnie najliczniej oglądanym turniejem ESL CS:GO w historii. Turniej przyciągnął średnią widownię na minutę (AMA) w liczbie aż 860.000 widzów, a widownia w szczycie to 1.330.000. Po intensywnych kwalifikacjach ostatecznie to panujący Mistrz Intel Grand Slam - Astralis, odniósł historyczne zwycięstwo nad czarnym koniem turnieju i faworytem kibiców ENCE, zdobywając przed wypełnionym po brzegi Spodkiem drugi tytuł Majora. Młodzi zawodnicy fińskiej drużyny ENCE (przed IEM plasowani na 17. miejscu w światowym rankingu ESL) zaprezentowali się na największej światowej scenie wręcz rewelacyjnie. Pokonali zajmujące w światowych rankingach 2. i 3. miejsce Team Liquid oraz Natus Vincere. Czterech z pięciu członków ENCE nigdy wcześniej nie rozegrało profesjonalnego meczu na scenie. Wynik pozwolił ENCE wspiąć się na drabince rankingowej ESL aż o 12 pozycji, co jest kolejnym przykładem na to, że dzięki turniejom i ligom ESL każdy może zostać kimś.

W Mistrzostwach Świata Intel Extreme Masters w StarCraft II rywalizowano o pulę nagród 400 tys. dolarów. Zawody te okazały się najchętniej oglądanym turniejem SC2 w historii ESL. Ponad 5 milionów widzów (łączna dzienna liczba widzów podczas całego turnieju) obejrzało historyczną wygraną Eo "soO" Yoon Soo, który wcześniej przegrał wszystkie 7 wielkich finałów SC2. Tym razem w wielkim finale pokonał 4-2 Kim "Stats" Dae-yeob. Mecze play-off odbyły się w Audytorium przed tłumnie przybyłą publicznością. Kibice oglądali rozgrywki SC2 na IEM Katowice 2019 przez ponad 3,2 mln godzin (2018: 2,9 mln godzin i 3,5 mln unikalnych użytkowników).

Dzięki licznym partnerom dystrybucji cyfrowej i liniowej, dodatkowym esportowym turniejom oraz integracji najnowocześniejszych technologii, ESL pokazało po raz kolejny swoje ogromne zaangażowanie w przewodnictwo światowego esportu, którego celem jest tworzenie na wielu poziomach nowych możliwości dla kibiców i graczy. Podobnie jak w zeszłym roku, w przylegającym do Spodka Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyły się największe na świecie targi o tematyce esportowej - IEM Expo. Na 8000 m2 powierzchni wystawienniczej pokazano zarówno sceny esportowe, jak i nowo zaprojektowaną strefę Intel Technology Showcase, obowiązkowy punkt ma mapie fanów esportu będących pasjonatami nowych technologii. Dodatkowo ESL i The Esports Observer zorganizowali drugą edycję Global Esports Forum, ekskluzywnej konferencji esportowej dla marek, sponsorów, analityków, inwestorów i mediów, poświęconej tematowi „Refleksja nad silnym rokiem 2018 dla branży esportowej i wskazanie obszarów, w których w 2019 r. powinien nastąpić postęp”. IEM Expo wypełnione było strefami gamingowymi partnerów, w których można było sprawdzić potężne systemy oparte na procesorach Intel® Core i7™ i Core™ i9, ósmej i dziewiątej generacji.

Po dwóch weekendach emocjonujących zawodów i emocjonującej rywalizacji nowi mistrzowie podnieśli trofeum Mistrzostw Świata ESL One i Intel Extreme Masters Katowice. Wśród nich znaleźli się następujący zawodnicy i drużyny:

* ESL One: Dota 2: Team Secret pokonał Gambit Esports i został mistrzem ESL One Katowice 2019 Dota 2.

* IEM: Counter-Strike: Global Offensive: Astralis rozprawił się z ENCE, aby wygrać Mistrzostwa Intel Extreme Masters Katowice 2019 CS:GO Major Championship oraz lwią część z puli nagród w wysokości 1 mln dolarów.

* IEM: StarCraft II: Eo "soO" Yoon Soo zdobył główną nagrodę wygrywając z Kim "Stats" Dae-yeob. Aby zostać mistrzem StarCraft II IEM Katowice 2019 musiał wcześniej wyeliminować w play-offach Mistrza Świata Serrala (Finlandia). Wrócił do domu z nagrodą ponad 150.000 dolarów.

* Intel Challenge Katowice 2019: Współpraca pomiędzy Intel, ESL i AnyKey ma na celu wyłonienie najlepszych, żeńskich zespołów CS:GO i zwiększenia wysiłków na rzecz różnorodności w esporcie. Ostatecznie Team Dignitas pokonał Counter Logic Gaming wygrywając tytuł najlepszej drużyny żeńskiej CS:GO.

* Guns of Boom: Po rozbiciu przeciwników 4:0, Noble został koronowany na pierwszych mistrzów Gans of Boom Kick-off Katowice.

* ESL Katowice Royale Featuring Fortnite: Amerykański Vinny "Vinny1x" Gilgan z TSM został uhonorowany tytułem najlepszego gracza w formacie solo. Turnieje rozegrano na stoisku Fortnite o powierzchni 2.500 m². Tymczasem 19-letni kanadyjski Williams "Zayt" Aubin i jego partner Rocco "Saf" Morales z USA wygrali turniej duetów.

ESL jest największą na świecie firmą esportową. Od 2000 roku, ESL kształtuje branżę, wykorzystując najbardziej popularne gry wideo poprzez liczne turnieje online i offline. ESL One, Intel® Extreme Masters, ESL Pro League i inne najwyższej klasy rozgrywki, oraz Mistrzostwa Krajowe ESL, puchary amatorskie i systemy matchmakingowe, skracają drogę od zera do bohatera, jak tylko to możliwe. Posiadając biura na całym świecie, ESL jest światowym liderem w dziedzinie esportu. ESL jest częścią MTG, wiodącej międzynarodowej grupy cyfrowej rozrywki https://about.eslgaming.com/.

PDF Print